علائم مسمومیت غذایی
نوشته شده توسط : sibesalamati

علائم مسمومیت غذایی گرداوری شد

علائم مسمومیت غذایی

 

مسمومیت بر اثر شرایط مختلفی اتفاق می افتد که یکی از این شرایط بسیار مهم در خصوص مواد غذایی موجود نیز می باشد. در صورتی که شما مواد غذایی نامناسبی را مصرف نمایید بدن شما نسبت به این غذای جدید پاسخی خواهد داد که قطعا با علائمی نیز همراه می باشد. معمولا غذایی که سالم باشد با چنین علامتی همراه نیست ، اما زمانی که غذای شما با یک باکتری نیز همراه باشد می تواند عاملی برای ایجاد مسمومیت به شمار رود.

در اکثر موارد گرما می تواند باکتری ها و عوامل میکروبی موجود در داخل غذای شما را از بین ببرد ، اما همانطور که اطلاع دارید برخی از مواقع این موجودات در غذاها باقی می ماند و حتی می توانند پس از ارائه ی یک غذا در حین خوردن آن به بدن شما راه یابند. این موضوع نشان دهنده ی عدم رعایت برخی از مسائل بهداشتی در حین پخت و پز و مصرف غذا می باشد. در حالی که تنها با استفاده از اصول از بین بردن مواد مضر در غذا ، استفاده از دستکش و همچنین شست و شوی دست ها می توان بسیاری از این بیماری ها را پیشگیری نمود.پس از به وجود آمدن یک مسمومیت در بدن شما علائمی با آن همراه می شود که در ادامه به این علائم اشاره خواهیم کرد.

در ابتدا به دلیل تأثیر عوامل میکروبی بر روی سیستم گوارش بدن علائمی از دردهای شکمی در شما رخ خواهد داد. این گرفتگی ها ممکن است که با اسهال نیز همراه باشد. این اسهال به خروج آب زیاد از بدن منجربه می شود که قطعا با کم آبی شدید مواجه خواهید شد و برای رفع آن باید میزان زیاد آّ بنوشید یا از طریق سرم این آب و الکترولیت ها را دریافت نمایید. در برخی از مواقع عوامل میکروبی می توانند علائمی از تهوع و استفراغ شدید را به همراه داشته باشند. چنین تغییراتی به دلیل وجود این عوامل و تأثیر آنها بر روی عملکرد معده و روده نیز خواهد بود.

زمانی که کم آبی در بدن اتفاق می افتد علامت بعدی سردرد بسیار شدید با حالتی از سرگیجه می باشد فرد در چنین شرایطی نمی تواند به خوبی تصمیم بگیرد و قطعا با محدودیت در فعالیت روبه رو خواهد بود. تب علامت دیگر است. البته در مواردی که علت بیماری به شدت عفونتی را در داخل بدن شما پدید آورد و پس از این عفونت سیستم ایمنی بدن به آن واکنشی نشان دهد توسط تب قابل تشخیص خواهد بود. تب در صورت شدت گرفتن می تواند به تشنج نیز تبدیل شود بنابراین باید هرچه سریع تر برای پایین آمدن آن چاره ای بیاندیشید.

 

مسمومیت دارویی

برخی از مسمومیت های دارویی به گروه سنی بالاتر یعنی افراد کهنسال مرتبط است. پزشک برای آنها دوزی از دارو را تجویز می کند ، اما آنها ممکن است که از دوز تجویز شده بر اثر فراموشی تعداد بیشتری را مصرف نمایند.

بیشتر بخوانید: مسمومیت دارویی

 

مسمومیت الکل

افرادی که دچار مسمومیت الکلی هستند معمولا علائمی را از خود نشان می دهند. تشنج های پی در پی ، استفراغ ها و سردردهای بسیار شدید ، بی حالی ، کاهش دمای بدن و . . .

بیشتر بخوانید: مسمومیت الکل

 

مسمومیت کودکان

مسمومیت کودکان در واقع یکی از مهم ترین انواع مسمومیت به شمار می رود ، زیرا به نوعی غیرقابل پیش بینی بوده و با عوارض جبران ناپذیری نیز همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مسمومیت کودکان





:: بازدید از این مطلب : 82

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: